כושר לילדים עושים גם עם סיום הלימודים.

החופש הגדול מתקרב והילדים מחכים לכך בדריכות, אך כיצד נוכל לעודד פעילות גופנית גם בחופש? ד"ר נעמה קונסטנטיני עם כל הטיפים לעשות כושר באושר

אמנם החופש הגדול במרחק של כחודש מאיתנו, אבל תתפלאו איך שהזמן עובר מהר כשהילדים נמצאים במסגרת כלשהי ומה קורה כשהחופשה מתחילה?

ברגע שמתחיל החופש, הגבולות נפרצים, ההורים ממשיכים את שגרת העבודה וצריכים לדאוג לילדים הנמצאים בבית, בקייטנה, בחוגים, בטיולים ועוד.

חלק מהילדים מעדיפים לשהות בבית, לשבת מול מרקע הטלוויזיה ולזלול מכל הבא ליד. לאלו עבורכם שילדיהם אינם פעילים במיוחד מבחינת פעילות גופנית.

וגם עבורכם ההורים הנוטים לבחור בקיצורי דרך במקוםה ליכה בריאה ברגל, לפניכם עשרת הכללים לשיפור ולשימור הכושר של הילדים וההורים בחופש:
  1. הפחיתו ניידות ברכב. אמצו אורח חיים פעיל. לכו ברגל לקניות, לסידורים, לבילויים ולביקור חברים וקרובי משפחה. עשו שימוש במדרגות ולא במעלית.
  2. הקפידו לבצע בכל יום פעילות גופנית בעצימות בינונית עד נמרצת במשך שעה ויותר. ניתן לצבור את היקף הפעילות על ידי פרקי פעילות קצרים של לא פחות מ-15.
  3. יש למנוע מצבים בהם הילדים ובני הנוער לא יהיו פעילים גופנית בפרק זמן רצוף של יותר משעתיים (פרט לפרק הזמן של השינה)
  4. יש לבצע את הפעילות כאשר מזג האוויר נוח (בשעות הבוקר או אחר הצהריים)
  5. רשמו את הילדים לקייטנות ולמחנות קיץ שבהם הפעילות הגופנית מהווה מרכיב מרכזי בתכנית הפעילות.
  6. בתכנון חופשה מחוץ לבית הקפידו לשלב בכל יום לפחות שעה של נופש פעיל (טיול רגלי, שייט בקיאקים, רכיבה על אופניים, שחיה בים או בבריכה)
  7. בכל נסיעה לחופשה קחו איתכם ציוד לפעילות ולספורט (כדור, מחבטי-ים, דלגית(
  8. חופשות משותפות עם קרובי משפחה וחברים מגבירות את המוטיבציה לפעילות גופנית.
  9. פעילות גופנית בצוותא עם בני המשפחה תגביר את ההנעה (תנועה), ההנעה (מוטיבציה), ההנאה, והקשרים האישיים.
  10. קבלו החלטה משפחתית: בחופש הגדול נופשים בתנועה, כושר ואושר, ובשנת הלימודים הבאה נרשמים לחוג ספורט.